6 Ιουνίου 2011

SixteenPads Interview @ Hiphop.gr


— Για αρκετά χρόνια ήσουνα γνωστός ως Lupsh, μέχρι που έκανες ξαφνική μετάβαση και έγινες ο SixteenPads. θες να μου πεις για τα 2 ονόματά σου και την αλλαγή αυτή;

 

Το όνομα Lupsh υπήρχε πριν από αρκετά χρόνια, όταν γενικά σαν παρέα ασχοληθήκαμε με το graffiti, που ήταν και ο τρόπος με τον οποίο γνωριστήκαμε με τα παιδιά. Με ρωτάνε πολλοί αν σημαίνει κάτι, αλλά όχι, απλά μου άρεσαν τα γράμματα. Από κει και πέρα η αλλαγή έγινε γιατί το θέμα του ονόματος πάντα με προβλημάτιζε. Χρησιμοποιώ το SixteenPads τα τελευταία 2 χρόνια, το οποίο σηματοδοτεί μια εποχή στην οποία αποφάσισα να ασχοληθώ με την μουσική παραγωγή, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.




— Τι σε έκανε να θες να ασχοληθείς τελικά με τις παραγωγές;

 

Περισσότερο απ’ όλα με ευχαριστούσε το να κάνω beats. Άσχετα με το ότι πάντα ήθελα να εκφραστώ γράφοντας κάποια κουπλέ, πολλές φορές είπα ότι θα σταματήσω να το κάνω αυτό, αλλά δεν το έκανα. Εν τέλει η μεγαλύτερή μου αγάπη όσον αφορά το rap είναι η παραγωγή. Είναι η καθημερινότητά μου πλέον το να κάνω beats και δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου αλλιώς, ότι και αν προκύψει στο μέλλον.
Sixteenpads Interview

— Τι σε επηρέασε; Τα ακούσματα σου;

 

Πάντα μου άρεσε ο ρόλος του ανθρώπου που κρύβετε πίσω από τα κομμάτια, πολύ περισσότερο από το ρόλο του mc. Τα ακούσματα μου με επηρέασαν πάρα πολύ, όπως και μερικοί άνθρωποι στη ζωή μου που με έβαλαν να ακούσω πράγματα που με βοήθησαν στο να επιλέξω ένα στυλ και να καταλήξω στο τι θέλω εγώ να κάνω σε σχέση με τις παραγωγές. Τα ακούσματα μου είναι ξένα, από την καλή Νέα Υόρκη της δεκαετίας του 90 και πιο σύγχρονα δείγματα μέχρι τον απίστευτο, για μένα, ήχο της Γαλλίας. Απ την άλλη λατρεύω την μουσική της εποχής των 70s και των 80s. Πραγματικά τις θεωρώ "χρυσές περιόδους" της μουσικής ιστορίας.

— Εκτός από παραγωγός, είσαι και στους Corona Virus. Θες να μου πεις για το συγκρότημά σου;

Οι Coronaz ουσιαστικά ήτανε αποτέλεσμα πολλών προσπαθειών στο παρελθόν σαν πιτσιρικάδες να φτιάξουμε κάποια groups. Ξεκίνησα με τον ξάδερφό μου τον Enrow, σαν CoV και όχι Corona Virus, μετά ακολούθησαν και τα υπόλοιπα μέλη της παρέας τα οποία εντάχθηκαν στην ομάδα με τον καιρό. Γενικά είμαι πολύ ευχαριστημένος από το θέμα Coronaz. Είναι ένα group που πιστεύω ότι έχει δώσει, και έχει ακόμα να δώσει πολλά.

— Ναι αλλά σαν μέλος των Corona Virus υπάρχουν πράγματα που σε έχουν πειράξει. Και μάλλον σε έχουν πειράξει αντιδράσεις του κοινού.

 

Γενικά σαν Corona Virus το πλαίσιο στο οποίο λειτουργούμε, είναι ότι δεν αρκούμαστε σαν group, σαν παρέα, σε κάτι το οποίο απλά θα μας φαίνεται μέτριο. Επειδή και τα ακούσματα μας ήταν και είναι μόνο ξένα, προσπαθούμε να φτάσουμε το επίπεδό μας σε ένα σημείο το οποίο θα μπορούσε έστω να αγγίξει κάτι από το εξωτερικό, και όχι να αρέσει μόνο σε εμάς. Δε μπήκαμε ποτέ στη διαδικασία να συγκρίνουμε τα κομμάτια μας με άλλα ελληνικά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υποτιμούμε τα υπόλοιπα ελληνικά κομμάτια. Επειδή λειτουργούμε σύμφωνα με τα ακούσματα μας, σε αυτό το τομέα ο ήχος που καταφέραμε να βγάλουμε σαν group, είναι ένας ήχος –που όπως δήλωσε και πολύς κόσμος- θυμίζει εξωτερικό. Αυτό, απ’ ότι έχω καταλάβει, λειτούργησε και με άσχημο τρόπο στο ελληνικό κοινό.

— Δηλαδή;

 

Sixteenpads Interview Στην Ελλάδα είμαστε πολύ διαφορετικά μαθημένοι σε σχέση με το κοινό του εξωτερικού. Περιμένουμε να ακούσουμε πολύ διαφορετικά πράγματα, και κρίνουμε πολύ πιο αυστηρά. Εμείς λειτουργήσαμε σε πλαίσια εξωτερικού, αλλά πολύς κόσμος δεν έχει ασχοληθεί με το hip hop σαν μουσική ουσιαστικά, ώστε να έχει τις γνώσεις να κρίνει. Έτσι αυτό λειτούργησε παρεξηγήσιμα πάνω μας. Γενικά οι CoV από τον καιρό που ξεκίνησαν δεν δημιούργησαν διχασμούς, ούτε έδωσαν δικαιώματα για έχθρες ή στρατόπεδα. Aυτό πολλές φορές είναι μια πολύ ωραία και δοκιμασμένη συνταγή που ακολουθεί πολύς κόσμος στην Ελλάδα, και γενικά ο Έλληνας ακροατής στο μεγαλύτερο ποσοστό του ανήκει στα 14-18 και δυστυχώς δε νιώθει το hip hop όπως θα έπρεπε. Δηλαδή ασχολείται με το hiphop περιστασιακά, το λεγόμενο "αναλώσιμο" κοινό που δεν περιμένω πως θα ασχοληθεί περισσότερο. Περιμένουν να ακούσουν κάτι που θα τους κάνει να νοιώσουν ότι ανήκουν σε κάποια ομάδα εναντίων κάποιων άλλων, να νοιώσουν κάποιο είδος μαγκιάς από ένα κομμάτι. Χάνουν όμως το νόημα έτσι.

— Δεν έχετε μπει δηλαδή και στο τρυπάκι των diss;

 

Όχι γιατί δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα σεβασμού απέναντί μας. Οπότε δεν υπάρχει λόγος.

— Αυτός μήπως είναι και ο λόγος που δεν είσαστε τόσο δημοφιλείς;

 

Έχει δημιουργηθεί μια φάση στη Ελλάδα που πιστεύω ότι δεν επιτρέπει σε νέα ταλαντούχα συγκροτήματα να προσφέρουν κάτι καινούριο, δεν τους δίνει περιθώριο να κινηθούν.

— Οι CoV είναι που σε φέρανε στους Styles Unlimited;

 

Οι SU ξεκινήσανε σαν ομάδα μεταξύ εμού και του Touter, σαν παραγωγοί των Corona Virus. Στη συνέχεια αποφασίσαμε να δουλέψουμε το γεγονός ότι θα μπορέσαν να ενταχτούν και άλλα άτομα, ώστε να εξελιχθούμε σαν ομάδα παραγωγής η οποία θα ασχοληθεί με πολλούς mc και projects. Και αυτό κάναμε.

— Οι Corona Virus δηλαδή προϋπήρξαν των Styles Unlimited;

 

Ναι φυσικά. Οι SU είναι γέννημα των CoV, άσχετα αν στην συνέχεια εξελίχθηκαν με τον Motive και τον SiniS, επιλογή που άνοιξε τελείως διαφορετικούς δρόμους και ορίζοντες όσον αφορά τον τρόπο και του καλλιτέχνες με τους οποίους δουλεύουμε. Γενικά ο τρόπος με τον οποίο σκέφτηκα τους SU σαν ομάδα, ήταν να έχουμε όσον το δυνατόν καλύτερους παραγωγούς, ποιότητα στην μουσική και να δουλεύουμε με mcs που μας αρέσουν. Ακόμα και σε αυτόν τον τομέα οι γνώμες ποικίλουν μεταξύ μας, αλλά και πάλι βρίσκουμε μια χρυσή τομή.

Sixteenpads Interview

— Οι Styles Unlimited είναι πολύ γνωστοί σαν ομάδα.

 

Ναι. Ενώ δε το περίμενα ότι το όνομα Styles Unlimited θα ακουστεί τόσο πολύ, τελικά κερδίσαμε τον σεβασμό. Άλλωστε πιστεύω πως αξίζει, λόγο του τρόπου με τον οποίο δουλεύουμε.

— Οι SU είναι δυνατό χαρτί όταν εμφανίζονται σαν παραγωγοί πίσω από ένα κομμάτι ή album.

 

Ήδη το όνομα συζητιέται πολύ, και έχουμε κάνει και πολύ καλές συνεργασίες, όπως το καινούριο mixtape του Νέον, το Mάσκα Oξυγόνου, που συμμετείχαμε εγώ, ο Motive και ο Touter. Προσωπικά δούλεψα με τον Πιλότο στο Άμεση Επέμβαση, μαζί με τον Hatemost, μια συνεργασία με την οποία έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Ήδη στα σκαριά βρίσκονται και άλλες δυνατές συνεργασίες που θα ακολουθήσουν στο μέλλον.

Sixteenpads Interview

— Έχετε κάνει όνομα. Ο κόσμος περιμένει πολλά από εσάς. Πως νομίζεις ότι το καταφέρατε αυτό;

 

Αν έχουμε καταφέρει κάτι, ίσως αυτό οφείλεται στον τρόπο που δουλεύουμε. Στοχεύουμε στο να υπάρχει ποιότητα, και η αίσθηση του "classic". Τα beats που έχουνε βγει μέχρι τώρα έχουνε κάνει αρκετά καλή εντύπωση. Δεν ξέρω αν ο κόσμος περιμένει πολλά από εμάς, όπως και να ΄χει όμως σαν Styles πιστεύω πως θα δώσουμε το καλύτερο που μπορούμε.

— Εσύ προτιμάς να είσαι γνωστός σαν SixteenPads των Styles Unlimited παρά σαν Lupsh των Corona Virus έτσι;

 

Αυτό είναι σχετικό, αλλά αυτή τη στιγμή το όνομά μου σαν παραγωγός έχει μεγαλύτερη δύναμη από το όνομά μου σαν mc των Corona. Και σ’ αυτό το σημείο θέλω να πω πως πολύς κόσμος εξέφρασε θετικά σχόλια για τα beats των Corona στο Μέρος Β. Αυτό οφείλετε, πιστεύω, στο ότι έδωσα πολλά πράγματα για αυτό το άλμπουμ. Είχα στόχο να βγάλουμε ένα cd όπου τα beat του από το Α ως το Ω θα είναι τουλάχιστον άνω του μετρίου στα αυτιά του ακροατή. Αυτό ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, γιατί στα albums που ακούμε, ακόμα και της δεκαετίας του 90 -που θεωρώ την καλύτερη περίοδο αυτής της μουσικής-, είναι αρκετά σπάνιες οι περιπτώσεις που το 100% του άλμπουμ θα σε ευχαριστήσει παραγωγικά. Από κει και πέρα θεωρώ πως πέτυχα τον στόχο μου σε ένα βαθμό, και σαν γενικό αποτέλεσμα έχουμε μια σωστή παραγωγή. Τώρα όσον αφορά τα raps, δεν μπορώ να διανοηθώ ότι οι Corona έβγαλαν ένα album και τα rap του είναι άχρηστα. Με ενοχλούν οι απόψεις του κόσμου που λέει ότι τα raps δεν αρμόζουν στο επίπεδο των beats που έχουμε. Οι Corona πάνω απ’ όλα είναι μια παρέα, και από τη στιγμή που ένας δικός σου άνθρωπος γράφει κάποια πράγματα που τον εκφράζουν, εκφράζουν κι εσένα. Από κει και πέρα εννοείται πως σαν mc οι Coronaz χρειάζονται δουλειά, όπως κάθε mc για μένα πρέπει να κοιτάει για κάτι παραπάνω, γιατί πολύ δύσκολα, ειδικά ένας Έλληνας mc μπορεί να αγγίξει το τέλειο.

— Είσαστε και οι πρώτοι που το παραδέχονται. Υπάρχουν mcs που βγαίνουν με τουπέ ότι είναι οι καλύτεροι.

 

Αν πιστεύεις ότι έχεις φτάσει στο ανώτατο επίπεδο, τότε αυτό δε σου δίνει χώρο να εξελιχθείς. Πάντα μπορείς να κάνεις καλύτερη δουλειά, οπότε και οι δικές μας επόμενες δουλειές θα είναι σαφώς καλύτερες.

— Ο ρόλος όμως του παραγωγού στην Ελλάδα είναι στην αφάνεια σε σχέση με το εξωτερικό που υπάρχει μεγάλη αναγνώριση.

 

Sixteenpads Interview Το εξωτερικό έχει να αναδείξει ιστορικά ονόματα πίσω από τις παραγωγές. Αυτοί έχουν διαμορφώσει το στυλ της σημερινής rap μουσικής και συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της. Εδώ όμως ο ρόλος του παραγωγού άρχισε να ξεχωρίζει τα τελευταία 2 χρόνια, άλλωστε παλιότερα δεν υπήρχε και μεγάλος αριθμός παραγωγών. Σήμερα υπάρχουν αρκετοί καλοί beatmakers, αλλά παρ’ όλα αυτά, ακόμα ο παραγωγός διαθέτει το ρόλο του ανθρώπου που κρύβετε πίσω από όλα. Είμαστε παρεξηγημένοι γιατί πολύς κόσμος δε δίνει βάρος στην παραγωγή και ξεχνάει την αξία της. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το πώς θα ακουστεί ένας mc, από την παραγωγή που τρέχει πίσω του, αλλά αυτό δεν είναι πλήρως κατανοητό. Διάφοροι νέοι mc νομίζουν ότι βρίσκοντας από δω κι από κει μια πρόχειρη μουσική για να ξεκινήσουν να κάνουν κάτι πάνω της, καταφέρνουν να περάσουν κάτι καλό, ενώ στη τελική ρίχνουν το επίπεδο τους και το επίπεδο της μουσικής γενικά.

— Τι πρέπει να τηρεί ένας παραγωγός;

 

Να ασχολείται με τη μουσική, οποιαδήποτε μουσική. Να την αγαπά. Να έχει εύρος ακουσμάτων για να έχει και δική του κριτική. Να σέβεται τους καλλιτέχνες που σαμπλάρει για να βγάλει ένα καλό αποτέλεσμα, για να μην ‘ντροπιάζει’ τον καλλιτέχνη που έχει χρησιμοποιήσει.

— Σε έχουνε κατηγορήσει ότι είσαι υπερβολικά προσκολλημένος στο στυλ του Alchemist, και δεν βγάζεις κάτι δικό σου. Τι έχεις να πεις γι’ αυτό;

 

Τα πρότυπα μου εννοείται πως είναι μεγάλοι παραγωγοί του εξωτερικού. Λατρεύω την δουλειά του Alchemist, αλλά γενικότερα τα beats τους με έχουν βοηθήσει να φτιάξω το στυλ μου. Από κει και πέρα, πιστεύω πως είναι ευχάριστο να σε συγκρίνουν με έναν τέτοιο παραγωγό, γιατί φυσικά ένα τέτοιο επίπεδο δεν το έχω, και θα ήθελα να το αποκτήσω. Αν δεν έχεις επιρροές, δεν μπορείς να θέσεις ένα πήχη του πόσο καλός θέλεις να γίνεις. Δεν μπορείς να βάλεις τον πήχη σου σε ένα επίπεδο εάν δεν έχεις γνωρίσει αυτό το επίπεδο.

— Υπάρχει γενικά μια εντύπωση, ότι τα συγκροτήματα στην Ελλάδα, είτε έχουν πολύ δυνατό στίχο, χάνοντας στην παραγωγή, ή το αντίθετο. Πιστεύεις εσύ ότι ισχύει κάτι τέτοιο;

 

Αρχικά, είναι δύσκολο να βρεις έναν τέτοιο συνδυασμό στην Ελλάδα από τη στιγμή που δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός συγκροτημάτων. Για μένα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα αυτοί που θεωρώ ότι έχουν επίπεδο εδώ σαν σύνολο. Οπότε σίγουρα δεν βρίσκεις έναν καλό συνδυασμό, όχι όμως ότι δεν υπάρχουν κάποιοι που κάνουν την έκπληξη.

— Τι θα ήθελες να δεις από τους παραγωγούς στην Ελλάδα;

 

Σίγουρα μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Αν και θα ήθελα περισσότερο να τους δω να παίρνουνε πιο σοβαρά το ρόλο τους. Λίγοι για μένα στην Ελλάδα κοιτάνε, έστω και με τα μέσα που διαθέτουν (που δε συγκρίνονται με του εξωτερικού) να κάνουνε σοβαρή δουλειά. Αν τους αρέσει πραγματικά αυτό που κάνουν, ας δώσουν μεγαλύτερη βάση και ας ασχοληθούν περισσότερο.

— Σαν παραγωγός, τι αλλαγές θέλεις να δεις στο ελληνικό hip hop;

 

Κάτι το οποίο συζητούσα και παλαιότερα, ήταν ότι θέλω να δω μια σοβαρή δισκογραφία στην Ελλάδα. Κάποτε, όταν υπήρχαν οι προδιαγραφές στο να υπάρχει αυτό, ήτανε η αφορμή για να υπάρξει ένας διαχωρισμός μεταξύ κοινού και καλλιτέχνη. Υπάρχουν πολύ λίγα συγκροτήματα που έχουν καταφέρει να διαχωριστούν από το κοινό τους. Όπως ήταν κάποτε οι TXC και οι FFC, που καθόσουν από κάτω σαν ακροατής και έλεγες ότι αυτό είναι κάτι τελείως διαφορετικό από εμένα. Αυτό τώρα έχει χαθεί. Πρέπει και να ανέβει το επίπεδο ακουσμάτων των ακροατών, για να καταφέρουν να ξεχωρίσουν και τα group που αξίζουν. Στον ευρύ κόσμο, η πρώτη εικόνα που δημιουργείται από το hip hop, είναι γελοία. Το ευρύ κοινό βλέπει τους rappers σαν αστείους, σαν κωμωδία, σαν μια μουσική γελοία!

— Για εσάς όμως σαν συγκρότημα τι είναι το hip hop;

 

Όπως είπε κι ένας δικός μου άνθρωπος πολύ πρόσφατα -αυτή η μουσική μπορεί να σου αναλύσει ένα θέμα τόσο σε βάθος όσο καμία άλλη μουσική, να σου περιγράψει κάτι σα να το βλέπεις μπροστά σου-, αυτό όμως δεν βγαίνει στο έξω κοινό. Δεν μας κατηγορώ βέβαια σαν σκηνή, γιατί όπως και να το κάνεις, το hip hop είναι μια μουσική που βγαίνει από έναν τρόπο ζωής που δεν έχει καμία σχέση με τον δικό μας, οπότε είναι και πολύ δύσκολο να την προσεγγίσουμε. Θεωρείτε –ας πούμε- παρεξηγήσιμο στην Ελλάδα που οι Coronaz μιλάνε συνέχεια για τη γειτονιά τους και αυτά που ζουν καθημερινά. Μερικούς τους κουράζει αυτό, αλλά στην πραγματικότητα είναι νοοτροπία που ακολουθούν πολλά συγκροτήματα του εξωτερικού. Αυτά για τα οποία μιλάμε στα κομμάτια μας είναι η καθημερινότητά μας, αυτά που ζούμε. Δεν πιστεύω ότι θα έπρεπε να μπούμε στην διαδικασία να γράψουμε κάτι που απλά θα ήθελε να το ακούσει το κοινό. Γιατί να γράψω εγώ κάτι για το οποίο δεν έχω άποψη, μόνο και μόνο επειδή θα το προτιμούσανε κάποιοι. Δεν θα ήτανε rap αυτό.

— Θες να μου δώσεις ένα παράδειγμα;

 

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει χώρος για την πολιτική στο rap. Οι πολιτικές απόψεις είναι για τον καθένα. Είναι μια μουσική που ασχολείται με τελείως διαφορετικά πράγματα. Ναι μεν μπορείς να μιλήσεις για κοινωνικά θέματα, αν αυτό σε εκφράζει και σου δημιουργεί την αίσθηση ότι πρέπει να μιλήσεις για κάτι. Αλλά δεν θα μπω ποτέ στη διαδικασία να ασχοληθώ με κάτι επειδή το ζητάει ο καιρός για να ακουστώ περισσότερο.

— Αυτός μήπως είναι ένας λόγος που τα υπόλοιπα group σας δίνουν πολύ μεγάλο respect ενώ το κοινό όχι;

 

Sixteenpads Interview Γενικά από τα γκρουπ έχουμε πολύ ωραία και φιλική αντιμετώπιση. Πολλοί καλλιτέχνες έχουνε δείξει το σεβασμό τους και το ενδιαφέρον τους στη δουλειά μας. Έχει ήδη αναφερθεί το όνομα Corona Virus σε κομμάτια σαν ένδειξη σεβασμού και χαιρετισμού προς εμάς, κάτι που είναι πολύ δύσκολο να το πετύχει ένα συγκρότημα που μετράει λίγα χρόνια στη σκηνή.

— Αγαπημένοι έλληνες mcs και συγκροτήματα;

 

Ο Πιλότος και ο Hatemost, με τους οποίους έχουμε κάνει ήδη 2 συνεργασίες, όπως ανέφερα και πριν. Και οι 2 πιστεύω είναι από τους καλύτερους. Μου αρέσει πολύ επίσης ο Εισβολέας με τον οποίο δεν έχω δουλέψει, αν και θα το ήθελα. Δεν χρειάζεται, νομίζω να αναφέρω παλιότερα ονόματα. Είναι κοινώς γνωστό ποιοι άξιζαν πριν χρόνια, έτσι προτιμώ να μιλάω για το παρόν.

— Για ποιες δουλειές σου είσαι πολύ περήφανος;

 

Έχω ένα είδος περηφάνιας για το Μέρος Β, με την έννοια ότι πέτυχα σε ένα ποσοστό τον σκοπό μου. Παραγωγικά ήταν σε ένα πολύ καλό επίπεδο.

— Γενικά έχεις πετύχει τους στόχους σου μέχρι τώρα;

 

Είναι πολύ δύσκολο να πεις κάτι τέτοιο. Άκου πως το σκέφτομαι εγώ. Θέτεις ένα στόχο πολύ μακρινό, και πολλούς κοντινούς, ούτως ώστε κατακτώντας κάθε φορά κάποιον μικρό στόχο, αυτό να σε φέρνει πιο κοντά στον μεγάλο. Τέτοιους στόχους λοιπόν ναι! Τους έχω πετύχει. Τον τελικό μου στόχο φυσικά και όχι.

— Γα το μέλλον τι στόχους έχεις;

 

Ένας στόχος πάντα ήτανε να ασχοληθώ με τη σκηνή του εξωτερικού, αλλά δεν έχω βρει τον χρόνο να τον κυνηγήσω ακόμα. Είναι κάτι πολύ δύσκολο βέβαια, αλλά δεν το θεωρώ ανέφικτο. Άλλος στόχος είναι να καταφέρω να χτίσω κάτι γύρω από το όνομα Sixteen Pads, δηλαδή να υπάρχουν δουλειές που να τις στηρίζει μόνο του το όνομα, όπως mixtapes με mcs που μου αρέσουν και θα διαλέξω εγώ για να κάνουν rap πάνω στα beat μου. Να μπορέσω γενικά να επεκτείνω τη μουσική μου και σε άλλα πράγματα.

— Πιστεύεις ότι η δουλειά σου ως τώρα δεν έχει αναγνωριστεί όσο θα έπρεπε;

 

Είναι πολύ νωρίς για να πω κάτι τέτοιο. Δεν είμαι σίγουρος αν έχω δώσει ακόμα ούτε το 50% των πραγμάτων που μπορώ να δώσω. Όταν φτάνεις σε μια ηλικία, των 24 που είμαι τώρα, δεν έχεις πλέον ούτε τον ίδιο χρόνο ούτε τη δυνατότητα να κάνεις όσα θες. Με στεναχωρεί μόνο το γεγονός ότι ο κόσμος δε δίνει βάση στην έννοια της προσπάθειας. Κάποιοι προσπαθούν και δουλεύουν για να αλλάξουν κάποια standards σ’ αυτή τη μουσική και να τη πάνε πιο μπροστά, αλλά ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τη δουλειά που έχει ρίξει ο άλλος πάνω σε αυτό που ακούει, και ίσως να μην έχει το επίπεδο να το κάνει. Με στεναχωρεί που ακούγονται κριτικές τις οποίες τις λένε χωρίς να τις σκέφτονται.

— Θα ήθελες να δεις το κοινό να αναγνωρίζει τα beats του SixteenPads ή των Corona Virus;

 

Ποτέ δεν ήθελα να διαχωρίσω το όνομά μου από τους Corona, οι CoV είναι σαν οικογένειά μου. Αλλά δεν θέλω και να περιοριστώ εκεί. Θέλω και μπορώ να στηρίξω και άλλες δουλειές. Πάντα έχω όρεξη για συνεργασίες και νέους mc!

Sixteenpads Interview

— Πέραν των CoV, για ποια άλλα κομμάτια σου είσαι περήφανος;

 

Το Martin Scorsese στο cd του Πιλότου. Αλλά τα περισσότερα κομμάτια με τα οποία είμαι ευχαριστημένος αυτή τη στιγμή, βρίσκονται στο studio.

— Τι άλλο ετοιμάζεις;

 

Είχαμε δηλώσει ότι θα βγάλουμε ένα mixtape σαν Styles Unlimited, το Class of Classics, αλλά αυτό τον καιρό λόγο κάποιων προβλημάτων, δεν έχουμε ακόμα την δυνατότητα να το κάνουμε.
Προσωπικά ετοιμάζω ένα mixtape με beat μου και διάφορους mc που θέλω να δουλέψω και θα ονομάζεται "Boiling Point". Έχει πέσει πολύ δουλειά και θέλω να περάσω προς τα έξω ένα στυλ που έχω αυτήν τη περίοδο. Θεωρώ πολύ σημαντικό στο Rap να παραμένεις fresh. Πολύ σύντομα θα βγει το ΕΡ του Enrow, ένα απ' τα πρώτα μέλη των Corona, καθώς και το mixtape του Raska. Ετοιμάζεται και ένα mixtape από τον Sinis και το motive αλλά δεν γνωρίζω περεταίρω πληροφορίες. Έχουμε έτοιμα κάποια video clips, και κάποια άλλα που είναι στα σκαριά, όπως επίσης και διάφορες άλλες συνεργασίες.
Όσων αφορά καινούργιο album Corona, θα μαθευτεί πως βγαίνει, όταν θα είναι σχεδόν έτοιμο να βγει στο δρόμο.
Διαφοροποιείσαι από άλλους παραγωγούς; Μόνο από άποψη στόχων και στυλ. Δε θέλω να μπω στη διαδικασία να συγκρίνω τον εαυτό μου με κάποιον άλλον, γιατί υπάρχουν και παραγωγοί που κάνουν πολύ διαφορετικά πράγματα στα οποία δε μπορώ να τους κρίνω γιατί δεν είναι δουλειές που μπορούν να συγκριθούν λόγω διαφορετικότητας. Γενικά στο κοινό τα beats μου πρωτοακούστηκαν σαν beats των CoronaVirus, γιατί στην Ελλάδα δυστυχώς δεν κάθετε κανένας να πάρει το cd και να ψάξει ποιος έχει κάνει τι σε αυτό που τους αρέσει και ακούνε. Πρέπει να φανατιστούν για να το κάνουν. Άλλωστε παρακολουθώντας ποιοι έχουν δουλέψει σε ένα album μπορείς μέσω αυτών να βρεις και άλλα ονόματα, διευρύνοντας έτσι τα ακούσματά σου.

— Τέλος, θες να μου πεις ένα μεγάλο σου παράπονο;

 

Στη πορεία σου υπάρχουν άνθρωποι που θα σου δώσουν ώθηση σε αυτό που κάνεις, και άλλοι που θα σε ξενερώσουν και θα σε πάνε πίσω. Πολλές φορές μπαίνεις στη διαδικασία να απαιτείς κάποιον επαγγελματισμό, και τελικά σε αναγκάζουν να ασχοληθείς με ερασιτέχνες…


Posted @: Hiphop.gr
Επιμέλεια: Lightance

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου